Treceți la conținutul principal

Serviciul electronic „SPV” poate fi utilizat şi de contribuabilii persoane juridice

Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice (AJFP) Olt aduce la cunoştinţa persoanelor juridice şi a altor entităţi fără personalitate juridică că pot opta pentru a li se comunica prin mijloace electronice de transmitere la distanţă actele administrative fiscale emise în formă electronică, precum şi alte documente sau informaţii emise de către organul fiscal central, prin accesarea serviciului „Spaţiul privat virtual” (SPV). 

Dacă până la 1 iunie, SPV era disponibil numai contribuabililor persoane fizice, începând cu această dată şi persoanele juridice şi alte entităţi fără personalitate juridică pot opta pentru utilizarea serviciului. Potrivit reprezentanţilor Finanţelor oltene, în cazul în care contribuabilii utilizează Spaţiului Privat Virtual aceştia nu mai pot folosi şi altă modalitate de comunicare a actului administrativ fiscal. De asemenea, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) furnizează şi serviciul „Buletinul informativ”, care constă în punerea la dispoziţia persoanelor fizice, persoanelor juridice şi altor entităţi fără personalitate juridică a unor informaţii publice cu caracter financiar sau fiscal, în scopul îndrumării acestora în îndeplinirea obligaţiilor fiscale, precum şi a altor informaţii publice. 

Avantajele furnizării serviciilor de comunicare electronică 

Serviciile de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă furnizate de Ministerul Finanţelor Publice (MFP)/ANAF sunt gratuite. „În cazul în care furnizarea unui serviciu de comunicare electronică presupune suportarea unor costuri pentru utilizatori, aceştia vor fi avertizaţi în mod corespunzător. Serviciile electronice sunt disponibile 24 de ore din 24, contribuie la eliminarea timpului pierdut la ghişeele unităţilor fiscale pentru depunerea de către contribuabili a declaraţiilor, cererilor şi altor documente, precum şi pentru obţinerea de informaţii cu caracter financiar sau fiscal, iar comunicarea către contribuabili a actelor administrative fiscale, a oricăror alte acte procedurale şi a oricăror alte informaţii cu caracter fiscal este rapidă”, precizează reprezentanţii AJFP Olt. 

Accesul la SPV 

SPV este accesibil persoanei fizice direct sau prin împuternicit. SPV este accesibil persoanei juridice sau entităţii fără personalitate juridică prin reprezentat legal, prin reprezentant desemnat sau prin împuternicit. Accesul la SPV se realizează după înregistrarea ca utilizator SPV. 

Mijloacele de identificare electronică Persoanele juridice sau alte entităţi fără personalitate juridică se identifică electronic cu certificate calificate. Persoanele fizice care au calitatea de reprezentant sau de împuternicit al unei persoane fizice, persoane juridice sau al altei entităţi fără personalitate juridică se identifică electronic cu certificate calificate. Persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent ori exercită profesii libere se identifică electronic cu certificate calificate numai pentru obligaţiile fiscale pentru care, în relaţia cu MFP/ANAF, se identifică prin codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz. Persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent ori exercită profesii libere, pentru obligaţiile fiscale, altele decât cele prevăzute la aliniatul 3, precum şi celelalte persoane fizice se identifică electronic prin oricare dintre următoarele dispozitive: certificate calificate; NPOTP (identificatorul persoanei fizice şi codul de autentificare „parolă” însoţită de o parolă valabilă pentru o singură sesiune de lucru). A. Persoanele juridice sau alte entităţi fără personalitate juridică se pot identifica în mediul electronic astfel: cu certificatul calificat al persoanei juridice sau al entităţii fără personalitate juridică; cu certificatul calificat deţinut de persoana fizică reprezentant legal al persoanei juridice sau al entităţii fără personalitate juridică; cu certificatul calificat deţinut de reprezentantul desemnat al persoanei juridice sau al entităţii fără personalitate juridică; cu certificatul calificat deţinut de împuternicitul persoanei juridice sau al entităţii fără personalitate juridică. B. Persoanele fizice care deţin certificat calificat se pot identifica în mediul electronic astfel: cu certificatul calificat al persoanei fizice; cu certificatul calificat al împuternicitului. C. Persoanele fizice care nu deţin certificat calificat şi nu au obligaţia deţinerii acestuia, dar optează pentru utilizarea SPV prin intermediul unui împuternicit, se identifică în mediul electronic prin intermediul certificatului calificat al împuternicitului. Persoanele care deţin certificat calificat se pot identifica pe platforma informatică dedicată prin utilizarea certificatului calificat. Cererea de utilizare a unui certificat calificat se face prin intermediul aplicaţiilor informatice specifice, pe platforma informatică dedicată. 

Categoriile de documente şi informaţii ce pot face obiectul comunicării prin SPV 

a) declaraţii fiscale întocmite de persoana fizică, persoana juridică sau altă entitate fără personalitate juridică, potrivit legii; b) cereri adresate de persoana fizică, persoana juridică sau altă entitate fără personalitate juridică MFP/ANAF pentru obţinerea unor informaţii sau documente în legătură cu situaţia fiscală personală, cum ar fi: cerere de informaţii despre contribuţiile de asigurări sociale declarate de angajatori, cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscală, cerere de eliberare a cazierului fiscal, cerere de eliberare a unei adeverinţe de venit ,solicitarea unei opinii privind aplicarea legislaţiei fiscale, cereri de audienţă, sesizări, petiţii, reclamaţii, solicitări privind informaţiile publice şi altele asemenea; c) acte administrative fiscale, acte de executare şi alte acte emise de MFP/ANAF în executarea legii, cum ar fi: decizii de impunere, notificări, somaţii şi altele asemenea; d) documente sau acte emise de MFP/ANAF la cererea persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entităţi fără personalitate juridică, cum ar fi: certificatul de atestare fiscală, adeverinţa de venit şi altele asemenea; e) registrul documentelor electronice comunicate în ultimii 2 ani; f) informaţii referitoare la istoricul acţiunilor; g) informaţii cu privire la obligaţiile de plată ale persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entităţi fără personalitate juridică; h) informaţii cu privire la livrările/prestările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional, conform datelor preluate din declaraţiile informative 394; i) informaţii relevante, rezultate ca urmare a analizei de risc, în vederea înştiinţării contribuabililor în scopul conformării voluntare.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Adolescent mort în accident la Dobrosloveni. Alţi doi tineri au fost grav răniţi

Un tânăr de 18 ani, din comuna Osica de Jos, şi-a pierdut viaţa, iar alţi doi au fost grav răniţi şi au ajuns la spital în urma unui accident petrecut în noaptea de vineri spre sâmbătă, în jurul orei 01:30, în comuna Dobrosloveni.
Tânărul care a decedat era pasager într-un autoturism Renault Megane la volanul căruia se afla un alt tânăr, în vârstă de 19 ani, tot din comuna Osica de Jos. Potrivit poliţiştilor, şoferul de 19 ani, în timp ce conducea autoturismul, a pierdut controlul direcţiei de deplasare şi a lovit un cap de pod de pe marginea drumului. În urma impactului violent, autoturismul s-a răsturnat în afara părţii carosabile. Pe lângă oamenii legii, la faţa locului au ajuns şi mai multe echipaje cu cadre medicale ale Serviciului Judeţean de Ambulanţă Olt. Salvatorii din cadrul Detaşamentului de Pompieri Caracal cu o autospecială de stingere incendii, dotată cu accesorii de descarcerare s-au deplasat şi ei în zona producerii accidentului, însă nu au intervenit, niciunul dintre…

Grefierii Judecătoriei Slatina şi-au întrerupt activitatea

După ce judecătorii de la Tribunalul Olt şi Judecătoria Slatina s-au alăturat colegilor din ţară şi au protestat pentru remedierea problemelor existente în sistemul judiciar, de luni şi grefierii şi personalul conex din cadrul Judecătoriei Slatina îşi întrerup activitatea zilnic, timp de două ore. 
Săptămâna trecută, magistraţii celor două instanţe de judecată oltene au intrat în sălile de judecată purtând banderole albe la mâna stângă. Motivul pentru care au recurs la această formă de protest este cel referitor la implementarea, de către mai marii Justiţiei, unui set de măsuri care să conducă la o „justiţie eficientă, modernă şi de calitate”. Pentru că problemele existente nu au fost deocamdată remediate, la Judecătoria Slatina, de luni, sunt judecate numai cauzele urgente. Între timp, grefierii şi personalul conex din cadrul aceleiaşi instanţe de judecată au recurs şi ei la o formă de protest. Astfel, de luni, 19 septembrie, vor întrerupe activitatea în cadrul Judecătoriei Slatina, …

Accident de muncă mortal la Alro Slatina

Un bărbat de 51 de ani, originar din satul Sineşti, oraşul Potcoava, căsătorit şi tată a cinci copii, şi-a pierdut viaţa, în noaptea de duminică spre luni, în urma unui grav accident de muncă petrecut la uzina de aluminiu Alro din municipiul Slatina.
Tragedia a avut loc în jurul orei 01:45, în timp ce bărbatul, angajat ca maşinist ambalator la silozurile de alumină la Alro, încerca să remedieze o defecţiune apărută la un vagon cisternă cu alumină calcinată pe care îl descărca. Ion Răcău a fost aruncat la pământ de suflul rezultat în urma desprinderii unui capac al vagonului şi, potrivit unor informaţii, a murit pe loc, având capul zdrobit. „Am fost solicitaţi să intervenim la faţa locului, însă nu s-a mai putut face nimic pentru a-l salva pe bărbat, care avea craniul strivit. Cadrele medicale nu au mai efectuat manevre de resuscitare, constatând decesul acestuia”, a precizat medicul Marian Furtună, purtătorul de cuvânt al Serviciului Judeţean de Ambulanţă Olt. O echipă operativă din c…