Treceți la conținutul principal

O nouă groapă în Podul Olt

La nici două lună după ce drumarii au reparat o altă fisură în Podul Olt, luni seara o nouă groapă a apărut în podul rutier de peste râul Olt. Noua groapă este situată în apropierea celei vechi și a unei alte fisuri reparate în trecut și are un diametru mai mare de o jumătate de metru. 

Noua groapă a apărut pe sensul de mers dinspre Slatina spre Craiova și deja a fost semnalizată cu piloni și balize de drumari. Traficul în zonă a fost restricționat, circulându-se alternativ pe o singură bandă. Însă, cu fiecare autovehicul care trece pe lângă noua groapă apărută în Podul Olt, aceasta continuă se se mărească. Potrivit lui Adrian Motorga, directorul Secției Drumuri Naționale (SDN) Slatina, drumarii au găsit și acum o soluție temporară pentru remedierea situației prin montarea unei plăci de metal. „Aseară (n.red. – luni) am fost anunțat că a apărut o nouă defecțiune în placa de pe Podul Olt, pe deschiderea 1, adică spre Craiova. Este în zona celorlalte defecțiuni pe care le-am rezolvat în trecut. Am luat măsuri de delimitare cu piloni și balize, de semnalizare, iar astăzi (n.red. – marți) vom face la fel ca și data trecută o improvizație, să zicem așa, punând peste această gaură o placă de oțel. Diametrul gropii era undeva la 80 de centinemtri pe 80, dar cu tentință de mărire, defectul fiind mai mare. Noi acoperim groapa cu tona asta metalică până când rezolvăm procedura achiziției publice, până când găsim un constructor să ne rezolve această defecțiune. Deocamdată, traficul este restricționat, circulându-se alternativ pe o singură bandă. Numai astăzi (n.red. – marți) va fi problema, până vom reuși să montăm acea placă de metal, și vom mai avea traficul restricționat în momentul execuției lucrărilor de reparații”, a declarat Adrian Motorga, directorul SDN Slatina. Potrivit aceleiași surse, în prezent nu se știe cu exactitate data la care vor fi demarate noile lucrări de reparații în Podul Olt și nici când acestea vor fi finalizate. „Nu pot să dau un termen în privința începerii acestei lucrări, pentru că depinde foarte mult de modul în acre se desfășoară procedurile de achiziție la nivelul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Craiova. Ar putea dura o lună – două, poate chiar mai mult. Noi încercăm, în regim de urgență, să găsim o soluție juridică – juriștii de la direcție tot caută soluții să vedem cum putem scurta acest timp fără să încălcăm în niciun fel legislația în vigoare a achizițiilor publice”, a adăugat directorul Motorga. 

Cât mai rezistă podul de peste râul Olt fără reparații capitale? 

Ținând cont că în ultima vreme au tot apărut astfel de situații ne putem întrebarea: Cât va mai rezista Podul Olt, până când va intra în reparații capitale? Directorul Secției de Drumuri Naționale Slatina a spus că din punct de vedere al structurii metalice nu sunt probleme, singurele probleme existente pe pod sunt pe prima și ultima deschidere, și anume cea spre Craiova, respectiv cea spre Slatina. „Dacă mă întrebați cât mai rezistă podul, problema stă în felul următor. Pilonii podului sunt din 1888, deci sunt cei originali, iar în ceea ce privește suprastructura de metal, aceasta nu are niciun fel de problemă. Singura problemă pe care o avem cu acest pod este pe deschiderea 1 și deschiderea 5, asta înseamnă pe prima și ultima deschidere. Deschiderea 1 este Craiova, deschiderea 5 este spre Slatina. Podul are cinci deschideri de câte 80 de metri, deci 400 de metri. Pe aceste două deschideri am avut de fiecare dată defecțiuni, ele se pot datora execuției necorespunzătoare de pe vremea lui Ceașescu, din anul 1986, când s-au făcut reparații capitale, și este posibil să fie și din cauza mineriadelor, deoarece atunci s-au basculat niște blocuri de beton la capetele podului pentru a bloca circulația. Dar aceste defecte nu sunt pe toată placa, sunt izolate”, a precizat Adrian Motorga, directorul de la SDN Slatina.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Accident de muncă mortal la Alro Slatina

Un bărbat de 51 de ani, originar din satul Sineşti, oraşul Potcoava, căsătorit şi tată a cinci copii, şi-a pierdut viaţa, în noaptea de duminică spre luni, în urma unui grav accident de muncă petrecut la uzina de aluminiu Alro din municipiul Slatina.
Tragedia a avut loc în jurul orei 01:45, în timp ce bărbatul, angajat ca maşinist ambalator la silozurile de alumină la Alro, încerca să remedieze o defecţiune apărută la un vagon cisternă cu alumină calcinată pe care îl descărca. Ion Răcău a fost aruncat la pământ de suflul rezultat în urma desprinderii unui capac al vagonului şi, potrivit unor informaţii, a murit pe loc, având capul zdrobit. „Am fost solicitaţi să intervenim la faţa locului, însă nu s-a mai putut face nimic pentru a-l salva pe bărbat, care avea craniul strivit. Cadrele medicale nu au mai efectuat manevre de resuscitare, constatând decesul acestuia”, a precizat medicul Marian Furtună, purtătorul de cuvânt al Serviciului Judeţean de Ambulanţă Olt. O echipă operativă din c…

Colegiul Naţional „Ion Minulescu” Slatina, gazda Olimpiadei „Tinerii dezbat”

Sâmbătă şi duminică, la Slatina se va desfăşura etapa judeţeană a Olimpiadei naţionale de argumentare, dezbatere şi gândire critică „Tinerii dezbat”.
Olimpiada este organizată de Inspectoratul Şcolar Judeţean Olt şi va avea loc la Colegiul Naţional „Ion Minulescu” din municipiul Slatina. 13 echipaje, dintre care zece la secţiunea începători şi trei la secţiunea avansaţi, participă la această activitate, a cărei deschidere oficială este anunţată pentru data de 27 mai, în intervalul orar 09:30 – 10:00. Cele zece echipaje la secţiunea începători sunt Colegiul Național „Ion Minulescu”, Colegiul Național „Radu Greceanu”, Colegiul Național Vocațional „Nicolae Titulescu”, Colegiul Economic „P. S. Aurelian”, Liceul cu Program Sportiv – Slatina, Liceul Teoretic „Petre Pandrea” – Balș, Liceul Teoretic „Mihai Viteazul”, Colegiul Național „Ioniță Asan”, Colegiul Tehnic „Matei Basarab” – Caracal, Liceul Teoretic „Ion Gh. Roșca” – Osica de Sus, iar cele zece echipaje la secţiunea avansaţi sunt Lic…

Premiul I pentru Ansamblul „Bălteanca” la Festivalul „Crai Nou” din Braşov

Ansamblul folcloric „Bălteanca” din comuna Bălteni a fost prezent în weekend la cea de-a XIV-a ediţie a Festivalului naţional de folclor pentru copii „Crai Nou” de la Braşov şi a reuşit să se întoarcă acasă cu premiul I la secţiunea ansambluri de dansuri folclorice.
Festivalul a adunat la start sute de copii, membrii ai unor ansambluri folclorice sau solişti vocali, din judeţele Braşov, Olt, Covasna, Dâmboviţa, Harghita, Prahova şi Tulcea. Ansamblul oltean „Bălteanca” a luat parte la tradiţionala paradă a portului popular românesc, iar pe scena din Piaţa Sfatului din Braşov s-a remarcat cu cele trei momente coregrafice atent pregătite de instructorul coregraf Alexandru Rizea, respectiv cu suita de dans mixt, dansul de fete şi tradiţionalul dans bărbătesc căluşului. Copiii din Bălteni au reuşit să impresioneze juriul cu dansurile lor şi la final dansatorii olteni au primit din partea organizatorilor premiul I la secţiunea ansambluri de dansuri folclorice, categoria clasele V-VIII, ca…