Treceți la conținutul principal

O nouă groapă în Podul Olt

La nici două lună după ce drumarii au reparat o altă fisură în Podul Olt, luni seara o nouă groapă a apărut în podul rutier de peste râul Olt. Noua groapă este situată în apropierea celei vechi și a unei alte fisuri reparate în trecut și are un diametru mai mare de o jumătate de metru. 

Noua groapă a apărut pe sensul de mers dinspre Slatina spre Craiova și deja a fost semnalizată cu piloni și balize de drumari. Traficul în zonă a fost restricționat, circulându-se alternativ pe o singură bandă. Însă, cu fiecare autovehicul care trece pe lângă noua groapă apărută în Podul Olt, aceasta continuă se se mărească. Potrivit lui Adrian Motorga, directorul Secției Drumuri Naționale (SDN) Slatina, drumarii au găsit și acum o soluție temporară pentru remedierea situației prin montarea unei plăci de metal. „Aseară (n.red. – luni) am fost anunțat că a apărut o nouă defecțiune în placa de pe Podul Olt, pe deschiderea 1, adică spre Craiova. Este în zona celorlalte defecțiuni pe care le-am rezolvat în trecut. Am luat măsuri de delimitare cu piloni și balize, de semnalizare, iar astăzi (n.red. – marți) vom face la fel ca și data trecută o improvizație, să zicem așa, punând peste această gaură o placă de oțel. Diametrul gropii era undeva la 80 de centinemtri pe 80, dar cu tentință de mărire, defectul fiind mai mare. Noi acoperim groapa cu tona asta metalică până când rezolvăm procedura achiziției publice, până când găsim un constructor să ne rezolve această defecțiune. Deocamdată, traficul este restricționat, circulându-se alternativ pe o singură bandă. Numai astăzi (n.red. – marți) va fi problema, până vom reuși să montăm acea placă de metal, și vom mai avea traficul restricționat în momentul execuției lucrărilor de reparații”, a declarat Adrian Motorga, directorul SDN Slatina. Potrivit aceleiași surse, în prezent nu se știe cu exactitate data la care vor fi demarate noile lucrări de reparații în Podul Olt și nici când acestea vor fi finalizate. „Nu pot să dau un termen în privința începerii acestei lucrări, pentru că depinde foarte mult de modul în acre se desfășoară procedurile de achiziție la nivelul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Craiova. Ar putea dura o lună – două, poate chiar mai mult. Noi încercăm, în regim de urgență, să găsim o soluție juridică – juriștii de la direcție tot caută soluții să vedem cum putem scurta acest timp fără să încălcăm în niciun fel legislația în vigoare a achizițiilor publice”, a adăugat directorul Motorga. 

Cât mai rezistă podul de peste râul Olt fără reparații capitale? 

Ținând cont că în ultima vreme au tot apărut astfel de situații ne putem întrebarea: Cât va mai rezista Podul Olt, până când va intra în reparații capitale? Directorul Secției de Drumuri Naționale Slatina a spus că din punct de vedere al structurii metalice nu sunt probleme, singurele probleme existente pe pod sunt pe prima și ultima deschidere, și anume cea spre Craiova, respectiv cea spre Slatina. „Dacă mă întrebați cât mai rezistă podul, problema stă în felul următor. Pilonii podului sunt din 1888, deci sunt cei originali, iar în ceea ce privește suprastructura de metal, aceasta nu are niciun fel de problemă. Singura problemă pe care o avem cu acest pod este pe deschiderea 1 și deschiderea 5, asta înseamnă pe prima și ultima deschidere. Deschiderea 1 este Craiova, deschiderea 5 este spre Slatina. Podul are cinci deschideri de câte 80 de metri, deci 400 de metri. Pe aceste două deschideri am avut de fiecare dată defecțiuni, ele se pot datora execuției necorespunzătoare de pe vremea lui Ceașescu, din anul 1986, când s-au făcut reparații capitale, și este posibil să fie și din cauza mineriadelor, deoarece atunci s-au basculat niște blocuri de beton la capetele podului pentru a bloca circulația. Dar aceste defecte nu sunt pe toată placa, sunt izolate”, a precizat Adrian Motorga, directorul de la SDN Slatina.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Adolescent mort în accident la Dobrosloveni. Alţi doi tineri au fost grav răniţi

Un tânăr de 18 ani, din comuna Osica de Jos, şi-a pierdut viaţa, iar alţi doi au fost grav răniţi şi au ajuns la spital în urma unui accident petrecut în noaptea de vineri spre sâmbătă, în jurul orei 01:30, în comuna Dobrosloveni.
Tânărul care a decedat era pasager într-un autoturism Renault Megane la volanul căruia se afla un alt tânăr, în vârstă de 19 ani, tot din comuna Osica de Jos. Potrivit poliţiştilor, şoferul de 19 ani, în timp ce conducea autoturismul, a pierdut controlul direcţiei de deplasare şi a lovit un cap de pod de pe marginea drumului. În urma impactului violent, autoturismul s-a răsturnat în afara părţii carosabile. Pe lângă oamenii legii, la faţa locului au ajuns şi mai multe echipaje cu cadre medicale ale Serviciului Judeţean de Ambulanţă Olt. Salvatorii din cadrul Detaşamentului de Pompieri Caracal cu o autospecială de stingere incendii, dotată cu accesorii de descarcerare s-au deplasat şi ei în zona producerii accidentului, însă nu au intervenit, niciunul dintre…

Grefierii Judecătoriei Slatina şi-au întrerupt activitatea

După ce judecătorii de la Tribunalul Olt şi Judecătoria Slatina s-au alăturat colegilor din ţară şi au protestat pentru remedierea problemelor existente în sistemul judiciar, de luni şi grefierii şi personalul conex din cadrul Judecătoriei Slatina îşi întrerup activitatea zilnic, timp de două ore. 
Săptămâna trecută, magistraţii celor două instanţe de judecată oltene au intrat în sălile de judecată purtând banderole albe la mâna stângă. Motivul pentru care au recurs la această formă de protest este cel referitor la implementarea, de către mai marii Justiţiei, unui set de măsuri care să conducă la o „justiţie eficientă, modernă şi de calitate”. Pentru că problemele existente nu au fost deocamdată remediate, la Judecătoria Slatina, de luni, sunt judecate numai cauzele urgente. Între timp, grefierii şi personalul conex din cadrul aceleiaşi instanţe de judecată au recurs şi ei la o formă de protest. Astfel, de luni, 19 septembrie, vor întrerupe activitatea în cadrul Judecătoriei Slatina, …

Accident de muncă mortal la Alro Slatina

Un bărbat de 51 de ani, originar din satul Sineşti, oraşul Potcoava, căsătorit şi tată a cinci copii, şi-a pierdut viaţa, în noaptea de duminică spre luni, în urma unui grav accident de muncă petrecut la uzina de aluminiu Alro din municipiul Slatina.
Tragedia a avut loc în jurul orei 01:45, în timp ce bărbatul, angajat ca maşinist ambalator la silozurile de alumină la Alro, încerca să remedieze o defecţiune apărută la un vagon cisternă cu alumină calcinată pe care îl descărca. Ion Răcău a fost aruncat la pământ de suflul rezultat în urma desprinderii unui capac al vagonului şi, potrivit unor informaţii, a murit pe loc, având capul zdrobit. „Am fost solicitaţi să intervenim la faţa locului, însă nu s-a mai putut face nimic pentru a-l salva pe bărbat, care avea craniul strivit. Cadrele medicale nu au mai efectuat manevre de resuscitare, constatând decesul acestuia”, a precizat medicul Marian Furtună, purtătorul de cuvânt al Serviciului Judeţean de Ambulanţă Olt. O echipă operativă din c…